Saturday, February 11, 2012

Insiden di KFC I-City..

Lain kali kalau nak makan KFC if its a long queue,tanya 'supervisor' kfc tu ;rasa2 cukup tak stock ayam diaorg hari tu nk tampung pelanggan yg ada.Takut 'customer' tengah lapor sangat, tunggu lama, at last ,hampa.....Kalau diberitahu tau awal-awal ' food' nak habis,so pandai-pandailah korang bawa diri cari makanan lain.'Customer is not always right but they have the rights to demand best service.Remember they paid your salary...be nice,ok...(( :'.


Customer pun 'agak-agak' la jugak.Kerja di 'fast food restaurant ' memang tersangatla penatnya.So jagalah tingkah laku tu.Kalau tak puashati, ada cara dan saluran yang betul untuk di ketengahkan rasa ketidakpuasan itu.Tapi kalau dah tunggu dekat sejam, perut terlalu lapar,kemungkinan nafsu marah pun mula melantun keluar.Tambahan pulak terkena dengan si pekerja yang mungkin sudah penat seharian bekerja shift.KFC tolong peka,customer bawak bersabar.


Apapun tak perlu libatkan isu sensitif.Tolonglah..Sama-samalah lah kita bersyukur. Saat ini kita di sini cukup makan pakai, boleh ke sana sini tanpa rasa takut dan dihalang.Tak perlu mencabar ketuanan sesiapa.Tolong hormati perlembagaan negara.Jangan sampai generasi anak cucu kita nanti menyesal dengan tindakan datuk nenek mereka pada hari ini..Adalah mustahil untuk berada di dalam negara yang amat sempurna dari semua segi.Sama-sama kita bersatu padu dan baiki kelemahan masing-masing.
PeACe No War!!

No comments:

Post a Comment